czwartek, 30 sierpnia 2012

62

pierogi leniwe z powidłami śliwkowymi i śliwką

aby stworzyć 10 pierogów potrzeba nam:
250 g chudego twarogu, 3 łyżek mąki pszennej pełnoziarnistej (lub zwykłej + 1 łyżka otrębów), 1 jajka, szczypty soli, słodziku/cukru/miodu
dodatkowo: cynamonu do posypania, powideł śliwkowych, śliwki

*

twaróg mielimy, dodajemy jajko, mąkę, sól i słodzik do smaku. stolnicę posypujemy mąką, następnie rozwałkowujemy porcje ciasta i kroimy z ukosa. pierogi gotujemy we wrzącej, lekko osolonej wodzie do chwili aż zaczną wypływać.
podałam z cynamonem, powidłami i śliwką.

~ 57 kcal
(jeden pierożek)

porcja ze zdjęcia ma 482 kcal



17 komentarzy:

  1. O, jak ja dawno nie jadłam takich pierogów!

    OdpowiedzUsuń
  2. Mmm, narobiłaś mi ochoty na leniwe :) Może dzisiaj zrobię. Twoje wyglądają tak pysznie... Zwłaszcza z powidłami.

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam leniwe <3 Pycha, mam na nie ochotę od dłuższego czasu, muszę zrobić ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. kuskus na słodko był pyszny!:) niepotrzebnie miałam obawy!

    mm, leniwe, uwielbiam! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. w takim razie pokuszę się o wypróbowanie kaszy na słodko, tyle że dysponuje tylko jęczmienną. ; p

      Usuń
  5. leniwe , moje ukochane pierożki ,pysznie !

    OdpowiedzUsuń
  6. Zainspirowałaś mnie, nie wiedziałam co mam przekąsić na podwieczorek. Już wiem, trochę kalorii w zanadrzu mam więc lecę do kuchni! Dziękuję!

    OdpowiedzUsuń
  7. wyglądają jak takie chmurki na talerzyku! muszę w końcu je zrobic, bo jeszcze nigdy nie jadłam:<

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zostałaś u mnie nominowana, zapraszam do zabawy:)

      Usuń
  8. Hej :) Świetny blog, znajduję tutaj mnóstwo inspiracji :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Mmmm pychota! Jutro robię je obowiązkowo na obiad, twaróg mam ważny do jutra ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to w Twoim przypadku z przepisem trafiłam idealnie :D

      Usuń
  10. ahhh jak bym takie pyszności zjadła <3 pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...