wtorek, 4 września 2012

64

dietetyczny kapuśniak
aby stworzyć 4 porcję potrzeba nam:

pieprzu, 1/2 główki kapusty, 1 papryki,natki pietruszki,cebuli, bazylii, 3 pomidorów,kopru, 1/2 selera,sypkiego czosnku,szczypiorku

*

główkę kapusty myjemy, kroimy, a następnie zagotowujemy w garnku (bez dodatku soli). paprykę (użyłam czerwoną) sparzamy, obieramy ze skórki i kroimy w paseczki. z pomidorów również ściągamy skórkę, a następnie kroimy je na małe kawałki. cebulę drobno siekamy, selera obieramy i kroimy w kostkę.
kiedy kapusta będzie miękka dodajemy po kolei warzywa: posiekaną cebulę ze szczypiorkiem,pokrojony seler oraz paprykę. na samym końcu dorzucamy pomidory. po 10 minutach od dodania ostatniego składnika zmniejszamy ogień i gotujemy zupę pod przykryciem do momentu, aż wszystkie warzywa zmiękną. dodajemy pietruszkę i koperek. doprawiamy pieprzem, bazylią oraz czosnkiem. 

apropo`s kapusty. jest ona cennym warzywem. ma niewiele kalorii i zawiera dużo witamin. wszystkie jej odmiany są bogate w witaminę C, błonnik, sole organiczne oraz prowitaminy A. kapusta posiada też cenne związki przeciwnowotworowe i przeciwmiażdżycowe. :)

~ 120 kcal
(jedna porcja)


14 komentarzy:

  1. Wyjątkowo u mnie również kapuśniak :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam kapustę pod każdą odsłoną, Twoja zupka jest bardzo apetyczna i kolorowa!

    OdpowiedzUsuń
  3. moglabym codziennie zajadac sie kapusniakiem!:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Moja babcia robi pycha kapuśniak:D

    OdpowiedzUsuń
  5. o, gdybym widziała, że kapusta jest taka zdrowa to może bym namówiła moją rodzinę na zjedzenie zupy, a tak musiałam zjeść całą sama.

    OdpowiedzUsuń
  6. Kapuśniak zawsze wydawał mi się raczej w miarę 'dietetyczną' zupą, ale nie wiem jak się go tradycyjnie przygotowuje ;).

    OdpowiedzUsuń
  7. kapuśniaczek , w twojej wersji pysznie !

    OdpowiedzUsuń
  8. narobiłaś mi smaka na kapuśniaczek :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja właśnie po porcji pysznego, zdrowego kapuśniaczka ;-) Wspaniały blog. Pozdrawiam Cię ciepło i zapraszam do siebie - w najnowszym poście o DIECIE I ODŻYWIANIU SIĘ MODELEK.

    http://www.wieszaknawybiegu.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam prawie wszelkie zupki. Kapuśniak to chyba ogólnie zawsze jest w wersją dietetyczną. Przynajmniej u mnie jest tak robiony. :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...