niedziela, 28 października 2012

87

pełnoziarniste, maślane krążki

aby stworzyć 7 krążków potrzeba nam:
2 szklanek mąki pszennej pełnoziarnistej, 250 ml letniej wody, 7g drożdży instant, 1 łyżeczki soli, 1 łyżki miodu, 1 jajka, aromatu maślanego, nasiona słonecznika do posypania

*

ze wszystkich składników, z pominięciem jajka wyrabiamy ciasto. wacikiem kosmetycznym naoliwiamy naczynie, umieszczamy powstałe ciasto i pozostawiamy w ciepłym miejscu na jakąś godzinkę. ciasto dzielimy na 6 części.
w dużym garnku gotujemy trochę wody (tak,aby krążki dotykały podłoża) z dodatkiem łyżki miodu. wrzucamy krążki na minutę z każdej strony.
obgotowane krążki smarujemy roztrzepanym jajkiem,posypujemy nasionami i  układamy na blaszce i pieczemy przez ok 30 minut w temperaturze 200 stopni. 
podałam z serkiem ziarnistym i dżemem truskawkowym.

jeden krążek bez dodatku ma:
169 kcal


ps: ja przez swoją niecierpliwą duszę skróciłam czas oczekiwania na ciasto i mi cholercia specjalnie nie wyrosły.
 nie popełnijcie tego błędu! :D


16 komentarzy:

  1. te krążki brzmią tak smacznie!:))

    OdpowiedzUsuń
  2. gdzie mozna znależźć aromat maslany ? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zamówiłam na allegro całą bazę aromatów :)

      Usuń
  3. z przepisu wywnioskowałam, że to co znalazło się dziś na Twoim talerzu musiało być bardzo, bardzo smaczne! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. kocham Twoje przepisy, kocham to co robisz :) ;*

    OdpowiedzUsuń
  5. wow, pierwszy raz widzę coś takiego i bardzo mi się to podoba<3

    OdpowiedzUsuń
  6. wow:) fajne, wpadają na listę do wypróbowania :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wyglądają pysznie! Tylko nie spotkałam się jeszcze z aromatem maślanym.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. aromat maślany dostałam na allegro, ostatnio zamawiałam całą bazę takich aromatów i teraz mogę kombinować. :)

      Usuń
  8. Oj też nigdy nie mogę się doczekać na rosnące ciasto na bułeczkixD

    OdpowiedzUsuń
  9. Muszę to wypróbować! Te aromaty to masz takie w płynie?

    OdpowiedzUsuń
  10. fajny pomysł, chętnie spróbuje! Pysznie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...