poniedziałek, 24 grudnia 2012

112


świąteczna ryba po grecku

aby stworzyć 8 porcji potrzeba nam:
800 g mrożonej ryby (u mnie morszczuk)
2 dużych marchewek
1 dużego pora
1/2 selera
1 dużej pietruszki
1 małej puszki zielonego groszku
5 dag koncentratu pomidorowego
2-3 listków laurowych
kilku ziarenek pieprzu
kilku ziaren ziela angielskiego
ostrej papryki
szczypty soli
2 łyżek oleju sojowego

*
wszystkie warzywa ścieramy na jarzynowej, grubej tarce ( por kroimy w krążki). Wkładamy je do rondla, wlewamy olej i dodajemy szklankę wody oraz wszystkie przyprawy. następnie przykrywamy rondel i dusimy jarzyny ok. 10 minut po czym dodajemy koncentrat pomidorowy. wkładamy do jarzyn także rybę i jeszcze dusimy całość początkowo pod przykryciem, a gdy ryba się rozmrozi i puści sok - rondel odkrywamy i dusimy jeszcze ok 15 minut, by odparować nadmiar soku. kolejno dodajemy groszek i gotujemy jeszcze chwilę.

jedna porcja ma:
~ 138 kcal


przepis wynaleziony z książki kucharskiej mojej babci.
muszę przyznać,że całość smakuje idealnie no i danie to z pewnością nie należy w żadnej mierze do tych wielce kalorycznych i niezdrowych, wręcz przeciwnie. :)


świąteczne pozdrowienia przesyłam i życzę wszystkim odwiedzającym mojego bloga
Wesołych Świąt! :*


12 komentarzy:

  1. Już czuję ten smak. Wesołych Świąt kochana!;*

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam rybę po grecku! :) Wesolutkich i zdrowych świąt :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny nowy szablon :) Wesołych!

    OdpowiedzUsuń
  4. widziałam na dole w kuchni, że ryba już zrobiona - pyszności^^
    wesołych :*

    OdpowiedzUsuń
  5. uwielbiam rybę po grecku! i to nie tylko w Wigilię:D
    wesołych:*

    OdpowiedzUsuń
  6. nigdy nie jadłam ,ale moja ciocia robi ;p
    Wesołych i pełnych miłości Świat Bożego Narodzenia <3

    OdpowiedzUsuń
  7. Absolutnie bez keczupu ani przecieru. Kolor i smak mają dać warzywa, przede wszystkim marchewka. Można dodać jej więcej i dusić dłużej. U mnie w domu rybę smaży się osobno, a potem przekłada warstwami z farszem. Tylko marchewka, cebula, pietruszka i seler, a z przypraw sól, pieprz, liść laurowy i ziele angielskie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. myślę,że to już indywidualna kwestia podejścia do tego przepisu. każdy je tak, jak ma ochotę.

      Usuń
  8. U mnie w domu robi się to inaczej. Marchewkę, cebulę, pietruszkę i seler dusimy tak długo aż zmiękną i nabiorą koloru, dodajemy tylko sól, pieprz, liść laurowy i ziele angielskie. Rybę smażymy osobno i przekładamy warstwami z farszem. Absolutnie żadnego przecieru czy keczupu, bo to zabija cały smak warzyw.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...