niedziela, 30 grudnia 2012

116


bułeczki na parze z jogurtem naturalnym oblanym miodem i truskawkami 

aby stworzyć 19 bułeczek potrzeba nam:
3 szklanek mąki ( u mnie pszenna pełnoziarnista )
25 g świeżych drożdży
3 łyżek masła ( u mnie śmietankowe )
szczypty soli
1 łyżki miodu
1 szklanki mleka ( u mnie 0,5 % )
1/2 szklanki wody

*

pokruszone drożdże łączymy z miodem, 2 łyżkami mąki oraz szklanką lekko podgrzanego mleka, zamieszane składniki pozostawiamy w ciepłym miejscu na ok. 10 minut. po tym czasie dodajemy do zaczynu  masło, jajko, mąkę, sól oraz wodę i wyrabiamy dokładnie ciasto. miseczkę przykrywamy ściereczką i pozostawiamy do wyrośnięcia  na godzinę.  po upływie czasu przegniatamy dynamicznie ciasto i formujemy z niego kulki wielkości piłeczki tenisowej. blat posypujemy mąką i układamy na nim bułeczki. następnie przykrywamy je ściereczką i pozostawiamy na czas 15 minut. gotujemy je na parze przez 8-10 minut.
podałam z jogurtem naturalnym, miodem i truskawkami. 

jedna bułeczka bez dodatku:
~103 kcal

danie ze zdjęcia:
~295 kcal


*
zostałam otagowana w zabawie przez Lunę. :)

Jakiej muzyki słuchasz?
Szczerze mówiąc różnej, to zależy co mi wpadnie w ucho, od ckliwych ballad, niektórych pop'owych melodii po ostre brzmienie.
Jaka jest Twoja ulubiona książka?
Mam ich kilka: Duma i uprzedzenie, Mistrz i Małgorzata, Cień wiatru, Alchemik, Pachnidło.
Jakie jest Twoje ulubione danie?
Ojej, dużo ich strasznie, ale najbardziej uwielbiam wszelkie makaronowe zapiekanki z warzywami.
Jaka jest Twoja ulubiona kuchnia?
Włoska i hiszpańska.
Jesteś typem osoby, która sobie wszystko planuje, czy raczej robisz wszystko na ostatnią chwilę?
Robię wszystko na ostatnio chwilę, niestety.
 Jaka jest Twoja ulubiona gra planszowa?
Monopol. :)
Czy masz jakieś zwierzątko? Jeśli tak, to jakie.
Rybki.
Czy wierzysz w miłość od pierwszego wejrzenia?
Nie, nigdy nie zrodzi się miłość w ułamku sekundy, jest to proces długotrwały. W takiej sytuacji można się jedynie kimś zauroczyć.
Jaki jest Twój ulubiony składnik kulinarny?
makaron, cynamon, wszelkie warzywa, kurczak
Co zawsze poprawi Ci humor?
Spotkania z przyjaciółmi.
Jakie jest Twoje hobby?
Gotowanie i fotografowanie.

15 komentarzy:

  1. Bułeczki na parze?? Nigdy nie słyszałam :) Fajny pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzięki za odpowiedzi :) a te bułeczki... rozkosz!

    OdpowiedzUsuń
  3. uwielbiam bułki na parze! ale nigdy sama ich nie robiłam, zapisuję przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  4. u mnie nie bułki, a pączki^^ jak zwał tak zwał.. są pyszne! ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bułeczki na parze, ciekawy pomysł, czy smak różnią się od tradycyjnych?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hm, mają maślany smak i są bardziej delikatne w swej konsystencji. takie są moje spostrzeżenia. :)

      Usuń
  6. uwielbiam te bułki, ale jestem zbyt leniwa, żeby je robic i jak do tej pory we własnej kuchni robiłam je raz:p

    OdpowiedzUsuń
  7. O jakie słodkie pyszności :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Przypomniałaś mi o bułeczkach na parze, ciekawy przepis na ich zrobienie, na pewno muszę wypróbować. Dodatek w postaci truskawek jest idealny ;D

    OdpowiedzUsuń
  9. ooo musze zrobic. niby takie to banalne a jednak bym nie wpadla :D trzeba leciec do tesco po make i bedzie pysznie <33

    OdpowiedzUsuń
  10. Wyglądają przepysznie, nigdy takich nie robiłam, muszę spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetny pomysł. Jestem wielką fanką gotowania na parze-szybko, smacznie i przede wszystkim zdrowo. Przepis na pewno wykorzystam w najbliższym czasie ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. smak dziecinstwa , u ciebie w jeszcze pyszniejszej wersji ;*

    OdpowiedzUsuń
  13. licząc według ilewazy.pl wyszło mi ,że jedna bułeczka ma 85 kcal ;-) z resztą wiele rzeczy jak tu przeliczałam różni się znacznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. w takim razi nie sugeruj się mną, tylko licz sama. nie widzę problemu.

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...