niedziela, 6 stycznia 2013

120


pralinki z nutą kokosową

gdy wypróbowywałam pierwszy raz ten przepis miałam obawy, że owy prototyp rafaello w żadnej mierze nie spełni moich oczekiwań, jednak zostałam mile zaskoczona. pralinki wyszły pyszne, w smaku nie różniły się specjalnie od tych kupnych, no może jedynie tym,że wersja, którą tutaj zaprezentuję jest znacznie zdrowsza i jak najbardziej dietetyczna. :) 


aby stworzyć 15 pralinek potrzeba nam:
100 ml wody
100 ml mleka ( u mnie 0,5 % )
2 łyżek kaszy manny
łyżki otrębów pszennych
słodziku / miodu / brązowego lub waniliowego cukru
łyżka migdałów
wiórki kokosowe ( do obtoczenia )

*

do rondelka wlewamy mleko, wodę, dodajemy kaszę oraz dowolną odmianę fruktozy. gotujemy do zgęstnienia całości. następnie dodajemy posiekane migdały. odstawiamy do przestygnięcia. formujemy kulki i obtaczamy we wiórkach kokosowych. gotowe pralinki chłodzimy w lodówce przez min. 1 godzinę.


1 pralinka ma:
~ 20 kcal

podałam z mlekiem, płatkami kukurydzianymi, bananem i suszoną żurawiną.


zapraszam jeszcze .tutaj.

38 komentarzy:

  1. Ile mniej więcej dodać miodu/cukru waniliowego?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja użyłam słodzika, ale jeśli miałabym współpracować z miodem, dałabym łyżkę , natomiast co do cukru to jakieś 15 g.
      pozdrawiam. :)

      Usuń
  2. Świetne.Wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawa propozycja:)Wygladaja jak male kule śnieżne:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wow, genialny pomysł! Na pewno wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  5. lubię, bardzo.
    Pozdrawiam Cię serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  6. genialne pralinki! i tylko 20 kcal?!?
    ale Ty jesteś śliczna :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Jakie proste i efektowne. Wygladają jak rafaello :D

    OdpowiedzUsuń
  8. mniam w koncu jakaś zdrowa wersja tych pralinek , pycha !

    OdpowiedzUsuń
  9. Na swoim drugim blogu wyłączyłaś możliwość komentowania? Albo ja po prostu się pogubiłam, nieważne. Chcę, żebyś wiedziała tylko jedno: jesteś przegenialna.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. można komentować, tylko uprzednio trzeba kliknąć na zdjęciu lub wpis. :)
      dziękuję bardzo, również pozdrawiam!

      Usuń
  10. kocham Cię za ten przepis!

    OdpowiedzUsuń
  11. Jaka ty dziewczyno jesteś piękna!
    taka dietetyczna słodkość. Muszę wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  12. fajny pomysl musze takie cos sobie zrobić :D

    OdpowiedzUsuń
  13. hej mam pytanie jak obliczasz kalorie?? Nie wiem czemu ale nie mogę uwierzyć że takie jedzenie ma tak mało kalorii

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a co to za jedzenie,że miałoby mieć jakąś super kaloryczność? bez przesady. ; o
      sumuję całość proporcji i dzielę przez ilość.

      Usuń
  14. hej mam pytanie jak obliczasz kalorie?? Nie wiem czemu ale nie mogę uwierzyć że takie jedzenie ma tak mało kalorii

    OdpowiedzUsuń
  15. Jesteś śliczna!! :) A co do tych pralinek to muszę kiedyś wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Jesteś śliczna <3 i ta figura...
    mieszkasz z rodzicami? gotujesz sobie osobno czy cała rodzina tak dba o linię? uprawiasz jakiś sport?
    przepraszam, ale bardzo mnie to interesuje ; )

    OdpowiedzUsuń
  17. Jesteś śliczna <3 i tak figura! zazdroszczę.. ; )
    mieszkasz z rodzicami? gotujesz sobie osobno czy wszyscy tak dbacie o linię? uprawiasz jakiś sport?
    przepraszam za te pytania, ale interesuje mnie to ; )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję. :)
      mieszkam z mamą, gotuję dla siebie i dla mamy, więc można uznać,że nam dwóm zależy na zdrowym odżywianiu.
      co do sportu to trenuję fitness i ćwiczę w domu jakieś brzuszki, przysiady i tak dalej. :)

      pozdrawiam!

      Usuń
    2. i wszystko jasne! :D
      również pozdrawiam! C:

      Usuń
  18. wyglądają świetnie, a skoro są całkiem dietetyczne, to zdecydowanie do wypróbowania.

    OdpowiedzUsuń
  19. czadowe :) dzięki za przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  20. składniki super, wyglądają super i jak jeszcze tak smakują to cudo! zapisuję przepis, mój W. się ucieszy jak mu takie zrobię ;)

    OdpowiedzUsuń
  21. wyglądają identycznie a pewnie smakują o niebo lepiej :)

    OdpowiedzUsuń
  22. jesteś taka piękna! i taka utalentowana w kwestiach kulturalnych :)) to prawdziwy skarb należeć do kręgu Twoich znajomych, musisz być wspaniałą osobą!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ojej, dziękuję, bardzo mi Twoja opinia schlebia! :*

      Usuń
  23. ile dodać słodziku?

    OdpowiedzUsuń
  24. od 3-6 pastylek, kwestia indywidualna. :)

    OdpowiedzUsuń
  25. znasz podobne blogi do swojego? jest świetny :D

    OdpowiedzUsuń
  26. ile łyżek otrębów pszennych trzeba dodać (bo chyba mi nie wyświetla) ?

    OdpowiedzUsuń
  27. o boże, szkoda że już tak późno! nie będę się teraz szwędać po kuchni, ale jutro musze to wypróbować xD

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...