niedziela, 13 stycznia 2013

122


drożdżówki z serem i rodzynkami

Zapach domowych drożdżówek jest chyba najwspanialszym zapachem pod słońcem. Każdy ich kęs przenosił mnie do raju, posmak sera i rodzynek dopełnił całość. Oprócz kawy i tej słodkości nic mi do szczęścia nie jest potrzebne. Warto budzić się dla takich poranków.


aby stworzyć 21 drożdżówek potrzeba nam:
25 g świeżych drożdży 
szklanki mleka 0,5 %
szczypty soli
1 jajka
1/4 szklanki brązowego cukru 
1/4 szklanki oleju sojowego
szczypty soli
2 szklanek mąki orkiszowej
1 szklanki pszennej pełnoziarnistej
250 g sera białego twarogowego
rodzynek

*

na początku musimy przygotować zaczyn. mleko lekko podgrzewamy, następnie łączymy z pokruszonymi drożdżami i cukrem. zawartość odstawiamy na 10-15 minut. olej podgrzewamy i dodajemy do zaczynu razem z solą i mąką. całość dokładnie mieszamy, następnie przykrywamy ściereczką i odstawiamy w ciepłe miejsce na ok 1 godzinę. po upływie czasu ugniatamy ciasto i rozwałkowujemy na stolnicy w kształcie prostokąta. ser ucieramy z 2 łyżkami cukru i żółtkiem, następnie rozsmarowujemy powstałą masę na cieście i posypujemy całość rodzynkami. ciasto zwijamy w rulon i kroimy na kawałki ( coś jakby plastry ). trzonkiem noża naciskamy na środek każdej. blaszkę wykładamy papierem do pieczenia i układamy drożdżówki. przykrywamy je jeszcze ściereczką na czas 10-15 minut, aby troszkę podrosły. smarujemy każdą białkiem od jajka. pieczemy w temperaturze 200*C przez 20-30 minut. 
podałam z jogurtem naturalnym i orzeszkami ziemnymi. 

jedna drożdżówka ma:
123 kcal


osobiste przemyślenia 

ps. całe szczęście,że przede mną 2 tygodnie wolnego. :)

21 komentarzy:

  1. ostatnio zrobiłam drozdzówki i okazały się totalną chlapą.. oj nie lubię się z drodzami

    OdpowiedzUsuń
  2. Oj zgadzam sie że to najwspanialszy zapach. Zazwyczaj nie kończy się na jednej drożdzówce :D

    Przy okazji zapraszam Cię do udziału w konkursie na moim blogu :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wow, niesamowite! Tylko tyle kcal? A można mąkę orkiszową zastąpić żytnią? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jasne, możesz zastąpić orkiszową żytnią, to tylko moja sugestia co do składników. :)

      Usuń
  4. Jak one pysznie wyglądają :) Takie domowe drożdżówki zawsze smakują najlepiej.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale wspaniałe :) Nigdy nie piekłam drożdżówek.

    OdpowiedzUsuń
  6. Idealne! Domowe najlepsze, daj jedną :c
    Specjalnie wstawałaś tak wcześnie by je zrobić? Czy przygotowałaś je wczoraj?

    OdpowiedzUsuń
  7. domowe są zawsze najlepsze, najsmaczniejsze i najzdrowsze :)
    ja muszę w końcu upiec sobie cinnamon rolls :)

    OdpowiedzUsuń
  8. robiłam ostatnio podobne drożdżówki, tylko że na cieście francuskim. bardzo wszystkim posmakowały, więc sądzę, że Twój przepis będzie świetny na kolejne niedzielne popołudnie :))

    OdpowiedzUsuń
  9. dziękuje za miły komentarz :)
    a te drożdżówki wyglądają całkiem smacznie ^.^

    OdpowiedzUsuń
  10. można czymś zastąpić jajko?? Bo tak się składa, że nie jem jaj :x

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. możesz pominąć jajko. dodałam je z kwestii smakowych. :)

      Usuń
  11. uwielbiam drożdżówki! muszę koniecznie wypróbować przepis ;)

    http://emptytaste.blogspot.com/ <- zapraszam ;D

    OdpowiedzUsuń
  12. moje ulubione to właśnie z serem! :))

    OdpowiedzUsuń
  13. Muszę spróbowac...
    Będę tu częstym gościem :)

    Ps. Zapraszam do mnie : http://eternally-stylish.blogspot.com/
    Niedługo się rozkręci :)

    OdpowiedzUsuń
  14. ooo drożdżówki ,tak dawno ich nie jadłam ... pycha !

    OdpowiedzUsuń
  15. hmm. można zastąpić:
    cukier brązowy - słodzikiem?
    olej sojowy - oliwą z oliwek ?
    mąkę orkiszową - mąką kukurydzianą ?

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...