niedziela, 10 marca 2013

157



dyniowe muffinki z czekoladą

aby stworzyć 15 sztuk potrzeba nam:
2 jajek
3/4 szklanki cukru brązowego
2 łyżek zmielonych pestek dyni
3/4 szklanki oliwy z oliwek
1 szklanki mąki pszennej pełnoziarnistej
1/2 szklanki zmielonych otrębów pszennych
1 łyżeczki cynamonu
1/2 łyżeczki gałki muszkatołowej 
1 łyżeczki proszku do pieczenia
szczypty soli morskiej
15 kostek gorzkiej czekolady

*
Piekarnik rozgrzewamy do 190*C. W dużej misce rozbijamy jajka i trzepiemy je trzepaczką. Dodajemy cukier, zmielone pestki dyni i olej. Następnie wszystko ubijamy. Dodajemy mąkę, cynamon, gałkę, proszek i sól. Mieszamy do ujednolicenia masy. Do papierowych foremek wlewamy po 1 łyżce bądź 1,5 łyżki masy, dodajemy po kostce gorzkiej czekolady, następnie przykrywamy kolejną łyżką ciasta. Babeczki wkładamy do piekarnika i pieczemy 18-22 minut.

1 sztuka ma:





20 komentarzy:

  1. Moja miłość do zdrowych muffinek jest przeogromna ;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawa jestm jak zmieniają swój smak po dodaniu zmielonych pestek dynii ;>

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale wyrośnięte :) Musiały smakować świetnie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Szukam w przepisie dyni, szukam i nie ma! A to same pestki... Ciekawe^ :)

    OdpowiedzUsuń
  5. pysznie wyglądają, bardzo dobre połączenie:)

    OdpowiedzUsuń
  6. bardzo fajnie wyszły, w dodatki takie czekoladowe <3 pycha !

    OdpowiedzUsuń
  7. mnie wczoraj wzięło na pieczenie babeczek, zrobiłam kilka marchewkowych i kilka owsianych : ) Twoje wędrują do zakładek i na pewno będą wypróbowane następnym razem ; )

    OdpowiedzUsuń
  8. Na muffinkę ochotę mam zawsze. Pyszny przepis:)

    OdpowiedzUsuń
  9. wyglądają rewelacyjnie ! Skusiłabym się :)

    OdpowiedzUsuń
  10. nie domyśliłabym się że dyniowe dopóki nie przeczytałam. mają taki fajnie czekoladowy kolor :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Genialne :) Bardzo lubię takie smaki

    OdpowiedzUsuń
  12. super, zmielone pestki dyni... tego jeszcze nie praktykowałam :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Rewelacja, chętnie bym jedną porwała, a może nawet 2 ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Mi również bardzo się podoba dodatek dyni ! Uwielbiam ją w każdej postaci :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Dyniowe maffiny... brzmi ciekawie :) Na pewno spróbuję w najbliższym czasie :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Chętnie zjadłabym sobie takie, ale ze mnie leń niestety...

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...