czwartek, 28 marca 2013

165



ryba w cieście

aby stworzyć 4 porcje potrzeba nam:
500g filetów z morszczuka
2 jajek
1 i 1/2 szklanki chudego mleka
2 łyżek musztardy
3/4 szklanki mąki pszennej pełnoziarnistej
1/4 pęczka natki pietruszki
1/4 pęczka koperku
1 łyżeczki ziół prowansalskich
1 cytryny
oliwy 
pieprzu

*

Filety doprawiamy pieprzem i ziołami prowansalskimi, skrapiamy sokiem z cytryny i smarujemy musztardą. Wkładamy do miski, przykrywamy folią spożywczą i wstawiamy na ok. 30 minut do lodówki.
Jajka rozkłócamy widelcem, dodajemy mleko i ok. połowę mąki, cały czas mieszając. Ciasto powinno mieć konsystencję gęstej śmietany. Do ciasta można dodać posiekaną natkę pietruszki i koperek.
Filety obtaczamy kolejno w mące i cieście, a następnie układamy na rozgrzanej na patelni oliwie i smażymy na złoty kolor z obu stron. Porcje morszczukowe można przed panierowaniem pokroić na mniejsze kawałki, aby powstały paluszki rybne.
Podałam z warzywami na patelnię.

na 1 porcję wychodzą 3 kawałki, czyli:




23 komentarze:

  1. bardzo lubię rybę na obiad! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Przepysznie wygląda! Nigdy nie robiłam ryby w takim cieście, ale musze spróbować. Zapisuję przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie ma to jak dobra rybka! ; )

    OdpowiedzUsuń
  4. Taka panierka bardzo mnie przekonuje :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ryba w cieście najlepiej mi smakuje :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Smakowicie wygląda, koniecznie spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Rybka dobra na wszystko :)

    OdpowiedzUsuń
  8. ryba - o tak ! o wiele pyszniejsza niż kurczak i do tego w cieście - bosko ;D

    OdpowiedzUsuń
  9. Moja babcia często mi taką rybkę serwuje:) I przyznam, że jest najlepsza;D

    OdpowiedzUsuń
  10. jestem jak najbardziej za! Taka propozycja na obiad to super pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Lubię rybę, choć kiedyś mi nie podchodziła :D bardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. uwielbiam rybę pod każdą postacią :D

    OdpowiedzUsuń
  13. lubię wszystko co w cieście :3

    OdpowiedzUsuń
  14. Uwielbiam ryby! Uwielbiam Twoje geniuszowskie przepisy.
    W takim cieście nigdy nie robiłam, ale jadłam gdzieś podobną i byłam zachwycona więc zapisuję przepis i chcę zrobić taką w domku sama :)

    OdpowiedzUsuń
  15. w takim wydaniu rybka smakuje najlepiej;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Ryby to coś, czego jeszcze obawiam się robić. Nie mam duże wprawy, a ryba w cieście to już w ogole wydaje mi się szczytem kulinarnych rybich umiejętności ;))

    OdpowiedzUsuń
  17. czy jest jakaś zależność tzn nie jest to konkretny przepis dla morszczuka?przy filetach z każdej ryby mogę korzystać z tego przepisu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. możesz wybrać każdą dowolną rybę. :)

      Usuń
    2. ok,dziękuję za to że tu piszesz,już oznajmiłam mojej rodzinie że teraz ja zaczynam rządzić w kuchni!:))

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...