piątek, 29 marca 2013

166



tiramisu

aby stworzyć 3 porcje potrzeba nam:
15 podłużnych biszkoptów
opakowania serka wiejskiego (200 g)
2 jajek
2 łyżeczek brązowego cukru
1 łyżeczki żelatyny
2 łyżeczek kawy rozpuszczalnej

*

Żelatynę rozpuszczamy w gorącej wodzie i odstawiamy do przestygnięcia. Kawę rozpuszczamy w ciepłej wodzie. Białka oddzielamy od żółtek. Białka ubijamy na sztywną pianę z dodatkiem soli. Do żółtek dodajemy serek, cukier, rozpuszczoną żelatynę i białka. Całość dokładnie mieszamy.  Biszkopty zanurzamy w kawie i wkładamy je do pucharków "opierając" o ścianki naczynia, następnie dodajemy powstały krem. Wkładamy do lodówki na 5 godzin. Przed podaniem posypujemy startą czekoladą (u mnie mleczna milka) bądź kakao.







22 komentarze:

  1. świetny pomysł na jednorazowe tiramisu :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Na takie tiramisu chętnie się skuszę :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajne to Twoje tiramisu :)
    Na pewno wypróbuję, bo uwielbiamy :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam ten włoski deser! Jest po prostu obłędny :) Już mi pachnie ten Twój :>

    OdpowiedzUsuń
  5. jestem fanką tiramisu, więc taka zdrowsza wersja naprawdę mnie zachwyca! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. mmm..świetny przepis ;)
    na pewno wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  7. uwielbiam tiramisu :D i z pewnością Twoje polubię jeszcze bardziej! <3

    OdpowiedzUsuń
  8. Tiramisu z serkiem wiejskim? Genialnie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie jadłam nigdy tiramisu, wpadam do Ciebie na nie ! :P

    OdpowiedzUsuń
  10. tiramisu z serka wiejskiego?może być pyszne! ; )

    OdpowiedzUsuń
  11. oh mam taka ochote na tiramisu <3

    OdpowiedzUsuń
  12. tiramisu z wiejskiego *-* pycha !! znakomity pomysł ;D

    OdpowiedzUsuń
  13. Na pewno wypróbuję, tiramisu to mój ulubiony deser :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Takie zdrowe tiramisu to wspaniały pomysł :) Uwielbiam ten deser.

    OdpowiedzUsuń
  15. za mascarpone nie przepadam, więc takie tiramisu z wiejskiego to dla mnie ideał:D

    OdpowiedzUsuń
  16. Wyglada tak apetycznie ze za .... rozpieszczasz nas tymi przepisami :-)
    Wspominałam mojej mamie o twoim blogu i ja rowniez zachwyciły szpiankowe kluseczki :-)

    OdpowiedzUsuń
  17. Tiramisu bez alko?!:D i tak wyglada super, z takimi dodatkami tworzy zdrowy i pyszny zestaw :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Lubię takie tiramisu na 'jeden raz' tzn. szybkie porcje dla kilku osób :))

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...