sobota, 13 kwietnia 2013

175



pełnoziarniste ciasto zebra

aby stworzyć 1 blachę potrzeba nam:
5 jajek
2 szklanek mąki pszennej pełnoziarnistej
1/2 szklanki zmielonych otrębów
1 szklanki brązowego cukru
1/2 szklanki oliwy z oliwek
2 łyżeczek proszku do pieczenia
1 opakowania cukru waniliowego
3 łyżek kakao

*

Jajka miksujemy z cukrem i cukrem waniliowym. Dodajemy mąkę (zostawiamy 3 łyżki), otręby i proszek do pieczenia, całość zalewamy szklanką letniej wody oraz oliwą. Dokładnie mieszamy.
Ciasto dzielmy na dwie części. Do jednej dodajemy 3 łyżki mąki i mieszamy. Do drugiej części dodajemy kakao i także dokładnie łączymy. 
Na środek wyłożonej papierem blachy wlewamy na przemian po 3 łyżki ciasta jasnego i 3 łyżki ciasta ciemnego. Pieczemy ok. 1 godziny w temp 180*C
Podałam z jogurtem naturalnym,pestkami dyni i pomarańczą



22 komentarze:

  1. uwielbiam to ciastoo <3 a Twoje wygląda rewelacyjnie <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo apetyczne, a jakie wyrośnięte! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. nigdy nie robiłam pelnoziarnistej zebry a to taki fajny pomysł!
    ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. świetne ciasto, skusiłabym się na kawałek :)

    OdpowiedzUsuń
  5. to ciasto mojego dzieciństwa, uwielbiam je! chętnie zrobię jego zdrowszą wersję, pewnie jeszcze smaczniejsza jest:D

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo lubię to ciasto, delikatne, a zarazem aromatyczne :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Zebra towarzyszyła i mi podczas dzieciństwa:)) Stęskniłam się za jej smakiem...^^

    OdpowiedzUsuń
  8. zdrowsza wersja zebry -super !!
    miłego weekendu ;*

    OdpowiedzUsuń
  9. puchate ciastowe pychotki :)

    OdpowiedzUsuń
  10. idealne ciasto na deser po sobotnim, wystawnym obiedzie ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Boje się trochę tej mąki, odkąd nie wyszedł mi mój wypiek xD

    OdpowiedzUsuń
  12. ciekawe czy też wyszłoby mi tak dobrze :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Już wiele razy to mówiłam, ale powtórzę się! Twój blog jest mega! Jest dla mnie natchnieniem i dowodem na to, że da się lepiej żywić!

    OdpowiedzUsuń
  14. ale mi zrobiłaś apetyt :/ jeszcze pełnoziarniste to ciacho :)

    OdpowiedzUsuń
  15. To ciasto chodzi za mną od lat, dosłownie. Tak pięknie wygląda.

    OdpowiedzUsuń
  16. jakie wymiary blachy?

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...