wtorek, 30 kwietnia 2013

185



dorsz w warzywach

aby stworzyć 3 porcje potrzeba nam:
300 g filetów z dorsza
3 marchewek
2 pietruszek
1 selera
2 łyżek przecieru pomidorowego lub 3 pomidorów
1 łyżeczki ziół prowansalskich
1 łyżeczki masła
1 łyżeczki mąki pszennej pełnoziarnistej
1/2 szklanki chudego mleka
soku z cytryny
szczypty pieprzu i soli

*

Rybę skrapiamy sokiem i pozostawiamy na 10 minut. Warzywa rozdrabniamy, układamy do rondla, podlewamy wrzącą wodą, dodajemy przyprawy i dusimy 15 minut pod przykryciem. Dodajemy filety (najlepiej, aby były na dnie) I dusimy również pod przykryciem. Mąkę mieszamy z mlekiem i wlewamy do potrawy. Dodajemy przecier/pokrojone pomidory, masła i zagotowujemy.
Podałam z kaszą i barszczem czerwonym.






18 komentarzy:

  1. uwielbiam Twoje rybne zdrowiutkie fanaberie! <3 nic tylko wypróbowywać tych wszystkich przepisów! bo szkoda, że nie mogę się wprosić czasem na jakiś rybny obiadek do Ciebie :C

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam rybkę po grecku musiała smakować super na ciepło ;D

    OdpowiedzUsuń
  3. Chyba kojarzę smak takiej potrawy... mgliście przypomina mi się okres wakacji nad morzem... :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pyszności, dorsz to moja ulubiona ryba więc na pewno bym się zajadała! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Z barszeczem... dawno go nie jadłam, a bardzo lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Apetycznie :) Narobiłaś mi ochoty na rybkę :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Kocham dorsza<3 Ten przepis też muszę wypróbować, bo musi być fantastyczny!

    OdpowiedzUsuń
  8. uwielbiam wszystkie ryby :) kusisz:)

    OdpowiedzUsuń
  9. rybka *-* pychotka !! świetnie ja przyrządziłaś , mogę przyjść następnym razem na obiad ? ;D

    OdpowiedzUsuń
  10. Fajny blog. Obserwuję go i liczę na to samo ;) Mój blog http://myworldania.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Znowu rybka - samo zdrowie ; )

    OdpowiedzUsuń
  12. ale szaleństwo, i na dodatek w warzywach :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...