czwartek, 16 maja 2013

193


zupa ogórkowa z piersią z kurczaka

aby stworzyć 6 porcji potrzeba nam:
4 ziemniaków
2 marchewek
1 pora
1 pietruszki
1 małego selera
kilku ogórków kiszonych
1/2 pęczka natki pietruszki
1 łyżki mąki orkiszowej
1 pierś z kurczaka
1 kostki rosołowej
3 łyżek jogurtu naturalnego

*

W garnku zagotowujemy ok. 2 l wody z dodatkiem kostki rosołowej. Dodajemy umytą pierś, oczyszczoną marchewkę, pietruszkę, seler i por. Ziemniaki obieramy, kroimy w kostkę i dodajemy do zupy, gdy już się zagotuje. Gotujemy ok. 10 minut. 
Ogórki ścieramy na tace i dodajemy. Gotujemy kolejne 10 minut. Odrobinę wywaru odlewamy i ostudzamy.
Jogurt łączymy z przestudzonym wywarem, dodajemy mąkę i starannie mieszamy, aby nie powstały grudki. Całość wlewamy do gotującej się zupy. 





Następny przepis - obiecana pizza. Domowa pyszność na drożdżach. :)


15 komentarzy:

  1. taką zupę ogórkową, to ja lubię! :D

    OdpowiedzUsuń
  2. No nie! Już teraz nie wiem co jutro ugotować - pomidorową czy ogórkową? Miałam Ci ha ochote na pomidorowa ale po tym przepisie zachciało mi się ogórkowej!

    OdpowiedzUsuń
  3. ogórkowej z kurczakiem jeszcze nie jadłam, ale pewnie pyszna ;) do tego zdrowa.

    OdpowiedzUsuń
  4. Taka kwaskowata zupa ogórkowa... Już ładnych kilka lat temu odeszłam od polskiej tradycji jedzenia zup, sama nie wiem dlaczego:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam ogórkową zupę! :D Pysznie! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. ogórkowej mówimy TAAAAK:D

    OdpowiedzUsuń
  7. takiej ogórkowej to ja jeszcze nie jadłam :o

    OdpowiedzUsuń
  8. dawno nie jadłam ogórkowej, trzeba zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Lubię zupy, ale nigdy nie wiem jak mam je przyprawić :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Czy moze byc jakas inna maka czy tylko orkiszowa? :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...