sobota, 1 czerwca 2013

199



drożdżowe gofry z masłem orzechowym i kiwi
 

aby stworzyć 6 gofrów potrzeba nam:
1/4 szklanki ciepłej wody
ok. 10 g świeżych drożdży
1 szklanki ciepłego mleka
1/5 szklanki oleju rzepakowego
szczypty soli
1 łyżeczki miodu
1 szklanki mąki pszennej pełnoziarnistej
1/6 szklanki otrębów pszennych
1 jajka
szczypty sody oczyszczonej

*

W misce z wodą rozpuszczamy drożdże i odstawiamy na ok. 5 minut. Następnie dodajemy mleko, olej, sól, miód, mąkę i zmielone otręby. Mieszamy wszystko tak długo, aż ciasto stanie się gładkie. Zawartość miski przykrywamy folią aluminiową i pozostawiamy na noc w temperaturze pokojowej. 
Rano gofrownicę rozgrzewamy. Do ciasta dodajemy jajko i sodę, mieszamy i smażymy.
Podałam z masłem orzechowym i kiwi.

1 gofr ma:




18 komentarzy:

  1. Drożdżowe? Podejrzewam, że smakowałyby mi bardziej od tradycyjnych!:)

    OdpowiedzUsuń
  2. drożdżowych gofrów nigdy nie jadłam, a kuszą, bardzo kuszą :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzisiaj można objadać się do woli goframi:D

    OdpowiedzUsuń
  4. no ja dzisiaj miałam naleśniki c:

    OdpowiedzUsuń
  5. wczoraj robiłam drożdżowe gofry, są pycha !

    OdpowiedzUsuń
  6. Gofry idealne... Jest tutaj wszytko co lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  7. drożdże i ja się nie lubimy, a szkoda :(

    OdpowiedzUsuń
  8. A wiesz, że drożdżowych jeszcze nie jadłam? Muszą być cudownie puszyste:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Those waffles look so yum.
    Do you know that pancakes and waffles are some of my most fave foods?
    Nice pics.

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie ma to jak gofry, a jeszcze drożdżowe, mniam :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Wygladaja pysznie :) drozdzowych nigdy nie jadlam bede musiala sprobowac :)

    OdpowiedzUsuń
  12. kurdę, ja bym tego masła orzechowego 4 x tyle dała :D

    OdpowiedzUsuń
  13. nie robilam drożdżowych gofrów, ale pora to zmienic;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Wymarzony deser! :) Ale zamiast kiwi chyba dodałabym banany... :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Nie wiem czy robiłaś swoje masło orzechowe, ale jeśli nie to polecam. Proste, zdrowe i smaczne. A ja podkradam gofry.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie robiłam, ale dzięki, kiedyś z pewnością stworzę domowe. :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...